lördag 28 april 2012

Vardagsrumsgolv och hallmöbler

Godmorgon!

Jag är uppe med tuppen för vi ska åka till Sätra idag och hjälpa till med huset, blir samma visa imorgon.

Här hemma har det inte hänt allt för mycket men lite så :)
Vi har ju slängt ut eller rättare sagt sålt våra möbler i hallen (som var en ekbyrå och en hylla från IKEA). Detta gjorde vi eftersom vi ville ha alla möbler i vitt,
 vilket vi har annars i hela lägenheten. Så nu i hallen står en sittbänk och en hemnes byrå men även en liten byrå från Jysk, (I love förvaring, you can't get enough)!
Och som sagt så har vi ju lagt nytt golv i vardagsrummet så nu kommer det äntligen en bild på det också.

Här kommer lite bilder:

 Hemnes byrå

 Sittbänk (gjorde även om den till skoställ, ska byta knoppar på den...) 
På dynan sydde jag på eget tyg.

                                                              Liten byrå från jysk.

Litet bord, inköpt på auktion, målade den själv och bytte handtag.

Det var alla möbler vi har i hallen just nu! :)

Och här kommer bilden på vardagsrumsgolvet. Före- och efterbild:


FÖRE


EFTER

Vi har ett hemskt soffbord jag vet, det är till och med trasigt. Men har tänkt att köpa ett nytt och det kanske till och med blir gjort på tisdag om jag har tur.
Har fått tag på ett New England soffbord från danmark för en billig slant :), inte illa pinkat!
Så bilder kommer nog på det men även lite roliga bilder jag tagit på min underbara Rosa.
Jag har även hunnit med att sytt två kuddfodral men det lägger jag upp senare, nu ska vi åka upp till mor och far! <3

Ha en bra Valborg :)

1 kommentar: